Egy betegség és ahogy egy fickó megéli

Vissza A Fényre

Vissza A Fényre

Vak vezet világtalant

2018. március 18. - Bekő Péter

Dec 7. Mikulásra bemutatkozott a Bazedow kór. A nevét is utálom. Olyan mintha a Bolgár kommunista párt alapítója lenne.. Bazedow etás'. A munkahelyemen már hónapok óta költözés zajlott. Nem keveset csomagoltunk, dobozoltunk, cipeltünk. Persze a munkák mellett. Egy reggel ülök a dobozok között és a szemüvegem alól bámulom a notebookom. Aztán egy nagy rántást érzek a jobb szememben. És onnantól kettőt látok. Egyből szóltam a kollégáknak hogy helyzet van. Ők nem láttak semmit a szememen, csak azt hogy rohadtul piros. Egy kis idő múlva én is megnéztem a tükörben és tényleg nem vagyok bandzsa vagy kancsal. Természtesen rögtön tudtam hogy ez a PM miatt van. Az egyik kollégám elkísért a SOTE szemészetre, ez volt a legközelebb. Elég ...szar volt így mászkálni,

Próbálja ki! Bandzsítson be és járkáljon úgy 5 percig. Na, én ezt teszem hónapok óta.

A portán bejelentkeztem és miután elmondtam a portásnak hogy mi a pálya, eltűnt a kincstári hangnem és mehettem a sürgősségire. Annyira nem volt sürgős.. kb. 8 órát töltöttem itt. Megvizsgált kb. 5 orvos és 1 főorvos is. Lényegében u.a a vizsgálatokat végezték el rajtam csak 4 különböző szobában. Arra a megállapításra jutottak délután 4 re hogy én lényegében mindig is kettőt láttam :D Tőlem hallottak először erről hogy a PM miatt is lehet kettős látás. Nem viccelek. Nem leszólni akarom őket, ez nem egyszerű betegség. Átküldtek a neurológiára: igaz hogy már bezárt de menjek be hogy sürgős és akkor majd foglalkozni fognak velem. Nekem elegem volt már 8 óra után és inkább haza mentem- segítséggel persze. Ehhez amúgy hozzászokhattam megint. Ismét ott tartok mint  évesen.

2os.jpg

- így láttam a bal és jobb szememmel. Akkor közben még fájt is a jobb szemem. -

A szem kidülledését, kifordulását az okozza hogy a szemmozgató izom megvastagszik és letapad.

Nálam ez a medial rectuson jelentkezett (bár ezt akkor még nem tudtam) ezért éreztem azt a fájó rántást a szememben.

szemizmok_beidegzese_n_iii.jpg

A szememből élek. Fél szemmel vagy vakon.. nem tudom elképzelni az életemet. Pláne úgy hogy ez a betegség még lehet rosszabb is. Konkrétan kezeletlenül vaksághoz is vezethet de a műtét sem ritka eset.

 Nem elég az eddigi szívás most még ezt is!

Megbarátkozhatok a vaksi életmóddal? Amúgy is szemüveges vagyok, tehát nem sólyomszem alkat. Azt mondják hogy a PM betegek közt sok a depressziós (egyébként a betegséghez tartozik a hullámzó kedély állapot) de ezek után lehet csodálkozni? Ezidáig úgy gondoltam hogy gyorsan leteszem ezt a betegséget. De így? Ha nem jön helyre akkor kaphatok izotópos jód beültetést (radikoaktív jód beültetés, ami lebontja a PM egy részét. Ki választja ezt?!! és a vicc az hogy azt írják róla hogy nem veszélyes művelet :D), vagy kivehetik a PM egy részét. Persze utána már szinte biztos hogy nem fog úgy működni ahogy kell, tehát szedhetek gyógyszer amíg élek.graves-basedow-jpg_1.jpeg

Tehát mehettem a neurológiára. Bár én az endokrinológára akartam menni, ahova ez kór tartozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://visszaafenyre.blog.hu/api/trackback/id/tr5213750176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása