Egy betegség és ahogy egy fickó megéli

Vissza A Fényre

Vissza A Fényre

Inzulin

2018. április 21. - Bekő Péter

Teltek a hetek és a vérvételek.

Olvastam már mindenféle diétáról hogy mik azok amit a PM betegnek kerülni kell. De nem tartottam be komolyan meg nem is érztem hogy kellene nekem ezzel foglalkozni. Hiába lettek jobbak az eredményeim, a rosszullétek csak nem múltak el. Kezdtem sejteni hogy a kajához is köze lehet ennek, mert valahogy mindig a kaja után jöttek ezek. A pajzsmirigy elromlása ezt is okozza, többek közt. Ezek a mirigyek kapcsolatban vannak egymással. Ha az egyiknek baja lesz, a többi is megy vele. Így a hasnyálmirigy is.

Mehettem a cukorterhelésre. Aki nem tudja: reggel éhgyomorra meg kell inni nagy adag cukrot. Gyakorlatilag mintha egy zacskó negrót egyszerre nyelnénk le. Aztán jönnek a vérvételek, óránként egy. Persze a nagyadag cukor jókorát adott az inzulinomnak és beszédültem rendesen. Hát persze, még cukorbetegség! Az kell még ide... Ezektől meg a szokásos' homrmonos vérvételektől úgy néztem ki mint egy haladó herroinista. Az eredmények nem lettek valami jók. Inzulin rezisztencia határán táncolok. Csakhogy kiderült hogy az inzulin szinteket nem sikerült felírni és hiába próbáltam utólag kikérni a csúcs értékeket, addigra a véremet odaadták egy éhes vámpírnak ... mehettem mégegyszer az egészet megismételni! Kevés volt úgy is szúrás rajtam.

 

Elmentem egy dietetikushoz. Átbeszéltük hogy mit és hogyan kellene ennem. Szerencsére a net tele van tudással gluténmentes étrendekkel, kalória számlálókkal. Tehát újabb cumi! Se cukor se tészta.

A diétázás nem volt új számomra, mert már nagyon régóta nem ettem bizonyos ételeket. Hús,zöldségek, rizs,gyümölcsök. Néha egy kis szemétkaja is befért, ráadásul szeretem az édességet is. Normális kaja nélkül nem fejlődik sem az izom és a zsírocska is rajtunk marad. Tehát jöttek a teljes kiörlésű lisztek, kenyerek és az édesítőszerek tömege. Az első hetekben még nem zavaró. Aztán telnek a hetek, hónapok és sosem gondoltam volna hogy inkáb nem eszem meg a cukormentes csokit, mert annyira tele a tököm az édesítő ízével.

Sosem voltam egy nagy kenyeres, de a fehértészták után elég büntetés az a kesernyés íz, ami a gluténmentes tésztákban van. Minden ami jó, csoki, pizza, sör, bármi... TILOS! Tele a tököm, az a helyzet. DE bevált.

Eltelt pár hét és jobb lett tényleg. A szívdobogás, lihegés, izzadás, vérnyomás hintának vége. És ami lényeges:

ha helyre jön a PM, akkor elmúlik ez is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://visszaafenyre.blog.hu/api/trackback/id/tr2313822862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása